Sunday 27 November 2011

Tevez semakin hampir ke AC Milan...


Carlos Tevez mengambil langkah kecil ke arah yang dijangka pemergian dari Manchester City pada hari Khamis ketika AC Milan memulakan rundingan dengan ejennya, Kia Joorabchian.

Naib presiden Milan iaitu Adriano Galliani dan pengarah perpindahan, Ariedo Braida dijadualkan membincangkan langkah potensi di ibu pejabat kelab Itali itu pada petang Khamis.

City tidak mahu meminjamkan striker Argentina itu dan mahu menjualnya pada Januari. Namun, difahamkan penilaian £40 juta mereka terlalu tinggi untuk Milan, Juventus dan Inter, yang lebih gemarkan pinjaman dengan tujuan menandatangani secara tetap pada musim panas.

Tevez dijangka meninggalkan City sejak didapati bersalah melakukan lima pelanggaran kontrak dalam perlawanan Liga Juara-juara pada bulan September. Dia gagal melaporkan diri untuk latihan bulan ini dan dilihat pulang ke Argentina, mendorong kelab mengarahkan peguam mereka untuk mengambil tindakan.

Pada hari Isnin, penolong jurulatih Milan, Mauro Tassotti berkata, "Tevez ke Milan? Dia pemain yang hebat tetapi kami perlu menilai keadaan. Terdapat masalah dengan Manchester City, tapi kami mungkin ada idea."

No comments:

Post a Comment