Sunday 25 December 2011

Mahu tonton Arsenal dan Barca je..


Van Persie hanya menonton aksi Arsenal dan Barca.

Robin van Persie mendedahkan dia hanya menonton perlawanan Arsenal dan Barcelona di TV, kerana menganggap hanya mereka sisi yang bermain 'bola sepak cantik'.
 
Kapten Gunners, yang kontraknya tamat pada 2012, dikaitkan dengan perpindahan keluar The Emirates pada Januari dengan pendahulu liga, Manchester City memantau situasinya.
 
Namun, ketika Van Persie sedar aksi menyerang tidak boleh sentiasa menjadi keutamaan dalam memungut mata, dia akui bahawa selaku warga bola sepak sejati, terdapat hanya dua pasukan yang disukainya, dan salah satu daripada mereka bukanlah City.
 
"Tiada siapa yang boleh bermain bola sepak indah sepanjang masa," kata warga Belanda itu.
 
"Apabila ini berlaku, saya beritahu pemain kami, 'Jika itu tak berlaku kepada anda, cuba bunuh permainan supaya kami boleh bergerak maju'."
 
"Saya masih penggemar permainan indah ini dan sentiasa akan menyukainya, tapi saya perlu lebih realistik."
 
"Adalah terlalu romantik untuk berfikir bahawa anda boleh memenangi perlawanan dengan bermain bola sepak yang indah sahaja."
 
"Barcelona dikecualikan dan saya perlu mengakui mereka dan Arsenal adalah pasukan yang saya sering tonton di kaca TV."

No comments:

Post a Comment