Tuesday 21 February 2012

Alamakops...Terkejut 9 kereta pecah.

Penduduk terkejut sembilan kereta dipecah



SEBAHAGIAN kereta yang dipecah dalam kejadian di Taman Desaria, Petaling Jaya semalam.



PETALING JAYA - Penduduk kawasan PJS 5 di sini semalam terkejut apabila mendapati sembilan buah kereta yang diletakkan di tanah lapang berhampiran Pangsapuri Desaria dipecah penjenayah yang mahu mencuri barangan berharga.

Kejadian tersebut disedari pada pukul 7 pagi ketika pemilik kenderaan mahu menggunakan kereta mereka untuk ke tempat kerja.

Antara kereta yang dijadikan sasaran oleh penjenayah itu termasuk Proton Persona, Gen 2, Saga, Satria, Wira dan sebuah teksi. Kejadian itu pula disyaki dilakukan oleh lebih seorang penjenayah.
Seorang pekerja butik barangan kosmetik, Nor Azurah Nordin, 28, berkata, dia hanya tahu kereta Proton Satria miliknya dipecah selepas dihubungi ibunya yang tinggal berhampiran tempat kejadian.

"Selepas diperiksa, saya dapati pemain cakera padat digital telah lesap manakala cermin tingkap pemandu pecah. Saya rugi RM1,000," ceritanya.
Pada masa sama, seorang pekerja bengkel, Kamal Salim, 23, memberitahu, kejadian itu menyebabkan dompet yang tertinggal di dalam kereta Proton Persona miliknya lesap. Kereta itu baru dibeli lima bulan lalu.

No comments:

Post a Comment